Didier Mutel in de Koninklijke Bibliotheek, 19 maart 2015 [Foto: Theo de Nooij] |
Beide edities zijn geborgen in een soort in rood en zwart beschilderde lijkwade, vervolgens in een loden omslag en tot slot in een loden cassette, die in 1992 werd verzegeld. De cassette van het luxe exemplaar was intussen open gemaakt, die van de gewone editie niet.
Een nog ongeopend exemplaar van Didier Mutels Amok op mijn werktafel in de Koninklijke Bibliotheek, 19 maart 2015 [Foto: Theo de Nooij] |
Didier Mutel opent Amok, Koninklijke Bibliotheek, 19 maart 2015 [Foto: Theo de Nooij] |
De vorm van het boek en de loden verpakking zinspelen op de plot.
Didier Mutel met Amok, Koninklijke Bibliotheek, 19 maart 2015 [Foto: Theo de Nooij] |
Didier Mutel en Paul van Capelleveen bekijken Amok, Koninklijke Bibliotheek, 19 maart 2015 [Foto: Theo de Nooij] |
Tot slot legde Didier nog even uit dat de verbroken zegels van de loden cassettes mogelijk krassen zullen maken op de loden omslagen - als het boek terug wordt geschoven in de cassette. Maar dat hoort erbij en zo krijgt elk exemplaar zijn eigen sporen op de omslag, en daarmee zijn eigen identiteit en geschiedenis van beschadigingen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten