donderdag 15 maart 2018

197. Wie ben ik?

In de vorige blog vroeg ik me af wie HB is - naar aanleiding van een monogram op het omslag van een boekje. Deze keer is de vraag: wie ben ik?

Dat komt door een foto die geplaatst is op de gedichtenwebsite gedichten.nl. Daar staat een wat eigenaardige samenraapsel van gegevens en uitspraken over mijzelf, met vier gedichten (zonder toestemming natuurlijk, maar dat kan me niet schelen) én met een foto van iemand met een flinke haardos. 



Die foto is van Paul van Capelleveen, duidelijk, maar ik ben het niet. Al sinds ik in Den Haag woon - al heel lang - wordt ik af en toe aangesproken over eigenschappen die ik niet heb, maar een naamgenoot van mij wel: lidmaatschap van een vereniging, als zanger verbonden zijn aan een koor, beleidsmedewerker bij een ministerie...

Er loopt dus, niet ver van mijn werkplek in de KB, een naamgenoot rond, die ik nooit heb ontmoet maar nu is kennelijk het moment aangebroken dat wij, of we dat nu willen of niet, op internet gemorpht worden.

Wat zal hij hier gaan schrijven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten